hasbunallah

hasbunallah

Sunday, November 2, 2008

Razak Baginda Bebas


Mahkamah Tinggi Shah Alam telah membebaskan penganalisis politik Abdul Razak Baginda daripada tuduhan bersubahat membunuh wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu. Bagaimanapun, dua anggota polis daripada Unit Tindakan Khas, Cif Inspektor Azilah Hadri, 32, dan Koperal Sirul Azhar Umar, 36, yang dituduh membunuh Altantuya, diperintah membela diri.

Saya sedikit pun tidak terkejut dengan keputusan Mahkamah itu, kerana saya percaya bahawa keputusan yang dibuat oleh Hakim Datuk Mohd Zaki Md Yasin adalah berdasarkan keterangan dan bukti yang telah dikemukakan oleh pihak pendakwaraya di Mahkamah. Saya juga percaya bahawa Razak memang tidak terlibat dalam pembunuhan model Mongolia itu.

Namun disana terdapat persoalan mengenai siapakah sebenarnya yang berada disebalik tabir pembunuhan kejam itu? Saya cukup percaya bahawa Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar hanyalah orang suruhan untuk melakukan pembunuhan tersebut. Saya tidak menuduh sesiapa, namun itu adalah berdasarkan analisis yang dibuat sepanjang perbicaraan yang memakan masa 151 hari itu.

Siapa ek?!!!


2 comments:

Mohd Al-Amin Daud Al-Azhari said...

Yang nama Razak gak kot??kuasa dengan dia.dia boleh buat apa yg dia nak.

Mohd Al-Amin Daud Al-Azhari said...

razak lain kot..hehehe..