hasbunallah

hasbunallah

Sunday, April 19, 2009

Mesyuarat Agung Pas Kawasan Tumpat Ke 52


Semalam (18/04/2009) Pas Kawasan Tumpat telah mengadakan mesyuarat agungnya untuk kali ke 52 bertempat di Dewan Bunga Raya, Pantai Sri Tujuh Tumpat. Saya sebagai perwakilan Dewan Pemuda Pas Kawasan Tumpat turut hadir bagi menunaikan tanggungjawab yang telah diamanahkan itu. Perasmian mesyuarat agung ini telah disempurnakan oleh YB Dato Mohd Amar Nik Abdullah, Exco Kerajaan Negeri Kelantan.

Walaupun mesyuarat kali ini mempunyai pemilihan ahli jawatankuasa Pas yang baru, namun Pas Kawasan Tumpat telah membuat syura dab menetapkan bahawa 3 jawatan tertinggi iaitu Yang Di Pertua, Timbalan Yang Di Pertua dan Naib Yang Di Pertua adalah tidak dipertandingkan. Jadi syura telah menetapkan bahawa YB Dato' Hj. Ahmad Yaacob (TMB) adalah YDP Pas Kawasan Tumpat, YB Mohd Zaki Hj Ibrahim (Adun Kelaboran) sebagai Timbalan YDP dan YB Che Abdullah Mat Nawi (Adun Wakaf Bharu) sebagai Naib YDP.

Saya amat bersyukur kerana jawatan tertinggi itu telah diputuskan melalui syura. Saya juga mengucapkan tahniah kepada ketiga-tiga YB tersebut diatas pemilihan mereka yang pada pandangan saya cukup tepat serta gandingan yang mantap bagi meneruskan aspirasi Allahyarham Hj. Wan Mohd Jamil Wan Mahmood.

Nama saya juga turut mendapat pencalonan untuk bertanding sebagai ajk Pas Kawasan Tumpat, namun saya menarik diri dari pencalonan kerana memikirkan saya tidak mampu untuk memikul tanggungjawab yang sedia ada ini. Jadi saya beri laluan kepada mereka yang lebih layak untuk mengisi jawatan tersebut.

Saya doa dan harapkan dengan kepimpinan baru ini, Pas Kawasan Tumpat akan terus bergerak maju dalam menongkah arus politik negara ini.

Takbir!!!!!!!!!

No comments: