hasbunallah

hasbunallah

Monday, April 6, 2009

Gelombang 3 di Bukit Gantang

Saya bertolak ke Bukit Gantang sejak hari Jumaat yang lalu bagi menyertai Gelombang 3, Jabatan Undang-Undang & Hak Asasi Manusia (JUHAM), Dewan Pemuda Pas Pusat. Saya akan berada di Bukit Gantang sehingga hari pengundian bagi memastikan undang-undang pilihan raya tidak dicabuli. Lebih kurang 6 hari juga berada disini dan sepanjang tempoh tersebut, saya terpaksa tinggalkan isteri tersayang sendirian di rumah. Apa boleh buat, inilah adat orang berjuang. Namun begitu, terima kasih saya ucapkan buat isteri saya itu kerana memahami situasi saya ketika ini dan merelakannya.


Banyak juga tugas yang perlu diselesaikan disini terutamanya dalam aspek undang-undang. JUHAM telah membekalkan peguam-peguam yang berpengalaman dalam undang-undang pilihan raya untuk memantau setiap tempat pembuangan undi. Ini bagi memberikan nasihat dalam segi perundangan kepada petugas PAS.

Gerak kerja pilihan raya dalam PRK Bukit Gantang ini agak mengujakan saya kerana terdapat wakil Juham dari Selangor, Johor dan Terengganu yang turut saya turun memberikan bantuan. Sebelum ini selalunya Juham pusat dan Luham Kelantan sahaja yang selalu menguasai keadaan. Semoga kebersatuan hati kita dalam gerak kerja kali ini akan berterusan.



No comments: