hasbunallah

hasbunallah

Tuesday, February 22, 2011

Himpunan 30K Pemuda & Bob Lokman


Pada hari Sabtu 19/02/2011 yang lalu, saya bersama rombongan Dewan Pemuda Pas Kawasan Tumpat (DPPKT) telah bertolak ke Kompleks Pas Kedah, di Kota Sarang Semut Daerah Kota Setar untuk menyertai Himpunan 30K Pemuda anjuran Dewan Pemuda Pas Pusat (DPPP).

Saya sampai di kompleks tersebut lebih kurang pukul 1:30 pagi setelah tersesat beberapa kali kerana saya tidak pernah ke sana. Ketika itu, saya adalah peserta pertama yang sampai dan kompleks tersebut masih lagi lengang. Cuma para petugas sahaja yang sibut membuat persiapan untuk esok.

Saya dan rakan-rakan bermalam di Hotel Muslim (masjid daa) pada malam itu dan kami juga orang yang pertama menginap di situ. Setelah hampir subuh, barulah rombongan-rombongan lain dari seluruh Negara mula sampai untuk menginap di situ.

Himpunan tersebut diadakan menjelang pukul 9:00 didataran kompleks tersebut yang luas saujana. Matahari panas terik dikepala tetap tidak menggugat kesetiaan para pemuda mendengar pidato dan amanat yang disampaikan oleh para pimpinan. Himpunan tersebut telah dirasmikan oleh Menteri Besar Kedah, Dato' Seri Azizan bin Abdul Razak.

Satu gimik yang cukup mengujakan para pemuda ialah penyerahan borang keahlian Pas oleh penulis lirik dan pelakon terkenal Bob Lokman kepada MB Kedah sendiri yang disambut dengan gegaran takbir ‘Allahu Akbar’ oleh puluhan ribu pemuda yang hadir.

Walaupun banyak komentar para pendokong, ahli dan orang yang bersimpati dengan UMNO mengenai tindakan Bob Lokman tersebut, namun ianya telah dijawab oleh Bob Lokman sendiri melalu laman Facebook dan blognya.

Bob Lokman seperti menemui jalan pulang namun masih ada mahkluk yang tidak menyukai langkah Bob Lokman itu sehingga sanggup menaburkan pelbagai onak dilaluan perjalanannya. Doa saya, moga Bob Lokman menjadi sumber inspirasi kepada yang lain serta moga Allah menetapkan hati Bob Lokman dan para pemuda semua diatas jalan kebenaran. Allahu Akbar!!!

4 comments:

Mohd Fadhli Faddy said...

comel gambar..hehe

Mohd. Abd. Rashid Bin Yah al-Kubrawiy al-Husaini said...

yak boktam..puji la awo hok dio ambik tu!!

Mohd Fadhli Faddy said...

hehe..sajo jah..ambo nk gurau ngan lawyer..program kelmarin xleh join mugo ado meeting di pejabat tanah..bjaya ko kelmarin hok LUHAM anjur?

Mohd. Abd. Rashid Bin Yah al-Kubrawiy al-Husaini said...

ok la..tapi tak ramai yang pergi.