hasbunallah

hasbunallah

Sunday, July 11, 2010

Mukhayyam Pemuda Negeri


Pada 8 -10 Julai lalu, saya telah menyertai Mukhayyam Dewan Pemuda Pas Negeri Kelantan yang diadakan di Merang Suria Resort, Terengganu. Bertolak kesana setelah pulang kerja pada hari Khamis yang memakan masa hampir 2 jam memandu kesana dengan kelajuan 120 km/j.

Mukhayyam tahunan ini disertai oleh semua Dewan Pemuda Pas setiap kawasan. Walaupun Pas Kawasan Tumpat turut mengadakan Mukhayyam Tarbawi di Pergau, Jeli, Pemuda Kawasan tetap menghantar wakil ke sini dan juga ke Pergau.

Satu program yang cukup memberi makna kepada semua peserta kerana dapat mengeratkan hubungan antara pamuda dari kawasan yang berlainan dengan penganjuran pelbagai aktiviti serta diskusi dengan pimpinan Pemuda Negeri.

Himpunan yang disertai oleh semua peserta dari pelbagai peringkat latar belakang pendidikan dan profesion. Keadaan ini memberikan peluang kepada semua peserta untuk bertukar pendapat dan idea bagi merancang aktiviti di kawasan masing-masing.

Walaupun saya agak keletihan kerana tidak mempunyai waktu rehat yang cukup serta perlu membuat persediaan untuk kes sambung bicara di Mahkamah Tinggi Syariah Kota Bharu pada hari Ahad nanti, namun ia memberikan manfaat yang cukup baik.  

No comments: