hasbunallah

hasbunallah

Monday, August 4, 2008

Rehlah Mahabbah DPPNK

Seluruh ajk pemuda Pas kawasan di Negeri Kelantan terlibat Dengan Rehlah Mahabbah DPPNK yang diadakan di Pulau Telok Dalam, Pangkor pada 02/08 dan 03/08. Saya turut tidak melepaskan peluang ini apatah lagi ini adalah kali pertama saya menjejakkan kaki ke Pulau Pangkor. Mungkin bunyinya agak ketinggalan dan pelik, tapi itulah kenyataannya kerana selalu sibuk dengan kerja dan tanggungjawab yang diamanahkan saya mempunyai masa yang cukup terbatas untuk mengembara menikmati keindahan alam maya ini.
Walaupun kepenatan memandu ke Lumut bersama empat buah kenderaan dari Dewan Pemuda Pas Kawasan Tumpat, namun terasa juga kegembiraan kerana dapat menghirup udara segar Pulau Pangkor. Rehlah ini berjaya mengeratkan perhubungan persaudaraan perjuangan sesama Islam di kalangan peserta.

Sebelum bertolak balik ke Kelantan, para peserta turut membuat kunjungan hormat ke kediaman rasmi Menteri Besar Perak. Kemudian sekali lagi saya dan teman-teman menempuhi perjalanan yang panjang untuk balik. Namun begitu, kami masih sempat berhenti di Gunung Reng untuk menjamu durian yang telah disediakan oleh seorang sahabat lama di sana.

Saya sampai di rumah lebih kurang pukul 11.30 malam setelah penat memandu. Namun sedikit terubat sewaktu melihat isteri tersayang tersedia menunggu di muka pintu.




No comments: