hasbunallah

hasbunallah

Sunday, August 24, 2008

Harga Minyak Turun?

Saya agak terkejut bila melihat berita TV3 sewaktu pengumuman yang dibuat oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri & Hal Ehwal Pengguna, Dato' Shahrir Samad mengenai tindakan kerajaan yang menurunkan harga minyak bermula pada 23/08/2008.

Terkejut kerana pada beberapa minggu sebelum ini, pihak kerajaan akan mengkaji untuk menurunkan harga minyak pada setiap awal bulan. Namun alih-alaih tengah bulan macam ni, pengumuman telah dibuat untuk menurunkan harga minyak! Sebagai hamba, wajib kita bersyukur atas segala nikmat kurniaan ALLAH s.w.t itu. Namun begitu, terdapat sedikit keraguan di hati mengenai kenapa penurunan tersebut dibuat sewaktu pilihan raya kecil Permatang Pauh semakin hampir???

Adakah ianya satu strategi yang telah dirancang atau sekadar kebetulan sahaja?? Semua perkara yang berlaku kelihatannya begitu hampir dengan pilihan raya kecil Permatang Pauh. Bagi saya, apa jua alasan dan jawapannya tidaklah menjadi satu masalah. Yang pasti, harapan saya ialah pengundi di Permatang Pauh mesti bijak memilih pemimpin mereka!!

No comments: