hasbunallah

hasbunallah

Wednesday, January 12, 2011

Majlis Bersama Ulama Besar Yaman

Alhamdulillah, segala puji yang tidak terhingga saya panjatkan kepada ALLAH SWT kerana ketentuan takdirNya telah memberikan saya sebuah kesempatan untuk menghadiri majlis bersama seorang ulama besar dari Yaman iaitu al-Alim al-Allamah as-Syeikh al-Habib Umar Bin Muhammad Bin Salim Bin Hafidz yang telah berkunjung ke Kelantan pada 11/01/2011 sehingga 12/01/2011.  

Pada 11/01/2011 majlis bersama beliau telah diadakan di Masjid al-Muhammadi, Kota Bharu Kelantan bermula selepas maghrib dengan bacaan Ratib al-Haddad karangan al- Imam Habib Abdullah al-Haddad dan maulid. Selepas Isyak pula tausyiah khas telah disampaikan oleh Habib Umar kepada para jemaah yang begitu ramai melimpah keluar perkarangan masjid. Sebagai penutup majlis pada malam tersebut, beliau telah mengijazahkan amalan Ratib al-Haddad atau Ratib as-Syahir dengan ijazah am kepada para jemaah untuk diamal serta disebarkan.

Pada 12/01/2011 pula, majlis diadakan di Masjid al-Hakim, Tanjung Chat Kota Bharu seusai solat fardu subuh yang telah diimamkan sendiri oleh Habib Umar. Selepas itu beliau menyampaikan tausyiahnya kepada para jemaah yang hadir sehingga melimpah ke perkarangan masjid tersebut.

Saya rasa begitu bersyukur dan bertuah sekali kerana berkesempatan untuk menghadiri majlis bersama beliau itu. Semoga bumi Serambi Mekah ini akan terus dikunjungi oleh para ulama yang hebat sebagai satu barakah untuk para penduduknya.    

No comments: