hasbunallah

hasbunallah

Wednesday, January 19, 2011

Saya Penipu Rakyat (SPR)


Pada 29/12/2010 baru-baru ini, Pengarah SPR Johor, Othman Noh telah memberi amaran kepada pihak yang berkenaan agar tidak melaksanakan sebarang bentuk kempen di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang kerana tempoh berkempen hanya bermula pada 22 Januari depan. Sesiapa yang didapati berbuat demikian akan dikenakan tindakan mengikut Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954.

Namun saya percaya bahawa seluruh rakyat Malaysia menyaksikan kempen yang telah dilakukan oleh PM sendiri yang disiarkan melalui televisyen semalam. Adakah ucapan yang sebegitu tidak termasuk dalam kategori ‘berkempen’ di sisi SPR?

Atau disebabkan ceramah atau kempen tersebut dilakukan oleh PM selaku bapa mereka sendiri  menyebabkan mereka terpaksa membisu? Saya yakin dan percaya, sekiranya perkara tersebut dilakukan oleh Pakatan Rakyat sudah pasti SPR akan kedepan menjuarai isu ini dengan mengemukakan pelbagai akta dan peraturan untuk menunjukkan perkara yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat tersebut salah disisi undang-undang.

Tapi apabila ianya dilakukan oleh BN/ UMNO, SPR seolah-olah membisu dan menikus. Dimanakah dakwaan SPR yang mengatakan bahawa mereka telus dalam menjalankan tugas? Sebab itu saya menjadi ragu-ragu, adakah SPR itu bermaksud Suruhanjaya Pilihan Raya atau SAYA PENIPU RAKYAT!

No comments: