hasbunallah

hasbunallah

Tuesday, November 24, 2009

Ariffahmi Dinasihatkan Letak Jawatan

Hari ini YAB Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat telah menasihatkan menantunya, Ir. Abdul Ariffahmi Abd Rahman meletakkan jawatan yang dipegangnya sebagai ketua pegawai eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK). Nasihat Tuan Guru itu dibuat setelah satu pertemuan diadakan dengan pimpinan Pas Pusat di rumah kediaman rasmi Menteri Besar, JKR 10 hari ini.

Bagi saya, nasihat Tuan Guru selaku Mursyidul Am Pas amat tepat pada masanya. Berundur tidak semestinya membenarkan segala tuduhan atau fitnah yang telah dilemparkan terhadap menantu Menteri Besar itu. Tapi tindakan itu adalah sebenarnya demi menjaga nama baik dan imej Pas sebagai sebuah parti Islam. Lagipun Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sedang menyiasat segala tuduhan rasuah yang melibatkan Ariffahmi selaku CEO PMBK itu.

Berundur bukan bererti mengalah, apatah lagi sekiranya kita fikirkan tindakan tersebut dibuat demi menjaga nama baik sebuah parti Islam sudah tentu ia akan dipandang mulia. Mengenai segala tuduhan tersebut, SPRM masih menyiasat dan kita tunggu sahaja hasilnya. Ingatlah sebuah firman Allah s.w.t:-


 
Dan katakanlah:" Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik); sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap". (al-Isra': 81)

No comments: