hasbunallah

hasbunallah

Saturday, January 9, 2010

Segunung Puji dan Selaut Syukur



Segunung puji buat Allah s.w.t yang telah memberikan kesempatan sehingga ke saat ini untuk terus menghirup nafas kehidupan ini. Selaut syukur saya persembahkan kerana sehingga kesaat ulang tahun kelahiran ini saya telah melalui pelbagai pengalaman hidup walaupun masih terlalu banyak lagi pengajaran yang belum saya tempuhi.

Dalam melangkahi sisa-sisa hari yang entah bila akan tiba penghujungnya ini bersama tanggungjawab yang telah tersedia dipikul, saya turut dikejutkan dengan 2 perlantikan jawatan baru yang sudah pastinya akan menambahkan lagi tanggungjawab saya yang tersedia. Pertamanya saya telah diamanahkan oleh Dewan Pemuda Pas Kawasan Tumpat untuk memegang jawatan Ketua Penerangan berkuatkuasa serta merta dan semalam saya menerima satu sms dari seorang sahabat rapat yang juga ajk Dewan Pemuda Pas Negeri Kelantan (DPPNK) telah memberitahu bahawa saya telah diamanahkan untuk memegang jawatan ajk DPPNK.

Sedikitpun tidak saya bangga dengan jawatan tersebut kerana ia sebenarnya suatu amanah yang perlu saya pertangungjawabkan dihadapan Allah s.w.t nanti. Saya tidak pasti sama ada saya mampu untuk memikul amanah ini serta berhadapan dengan Allah s.w.t dalam keadaan amanah yang diberikan kepada saya tidak dapat saya tunaikan dengan sempurna.

Ya Allah, tatkala ini aku bermohon kepadaMu akan suatu pertolongan yang membuatku cukup tanpa memintanya kepada selain dariMu. Ya Allah, aku bermohon kepadaMu akan bantuan buatku menunaikan amanah ini dengan sesempurna mungkin semampu upayaku. Ya Allah, hanya kepadaMu aku bermohon dan kepadaMu jualah aku berserah diri.



2 comments:

Anonymous said...

salam perjuangan

tahniah diatas perlantikkan abg sid ke jawatan yg baru..
semoga hdp sentiasa diberkati n dirahmati Allah

tgkuala said...

salam perjuangan

tahniah diatas perlantikkan abg sid ke jawatan yg baru..
semoga hdp sentiasa diberkati n dirahmati Allahis