hasbunallah

hasbunallah

Monday, January 19, 2009

UMNO & HANTU


Dalam kesyukuran anugerah kemenangan yang diberikan Allah s.w.t dalam Pilihan Raya Kecil P.036 Kuala Terengganu, saya sedikit terkejut walaupun sudah menjangka bahawa Dato' Azeez Abdul Rahim, Pengerusi Putera Umno Malaysia akan membuat kenyataan menafikan bahawa beliau telah ditangkap oleh pasukan petugas Pas dari Kedah.

Saya tersenyum sendirian bila memikirkan kejadian tersebut kerana sayalah peguam yang bertanggungjawab membawa Syed Fadhil Hussain dan Ahmad Rizal untuk membuat laporan polis mengenai kejadian tersebut di Balai Polis Chabang 3, Losong.

Syed Fadhil dan Ahmad Rizal menceritakan kepada saya bahawa ketika mereka menahan Dato Azeez setelah beliau keluar dari kawasan pembuangan undi di Sekolah Kebangsaan Pusat Chabang 3, Dato' Azeez mendakwa bahawa beliau adalah orang Terengganu. Namun mereka berdua menjawab: " Dato nak tipu sapa, kami ni orang Kedah kawasan Dato'." Dalam loghat Kedah yang agak pekat menyebabkan Dato Azeez terkesima dan lari setelah mereka cuba untuk memanggil pegawai Polis yang bertugas di kawasan tersebut. Selain Syed Fadhil dan Ahmad Rizal, terdapat beberapa individu lagi yang terlibat dalam 'penagkapan' Dato' Azeez tersebut. Mereka semua telah memberikan keterangan kepada pegawai penyiasat di Balai Polis Chabang 3 Losong.

Semasa saya dan beberapa orang lain termasuk Syed Fadhil dan Ahmad Rizal masuk ke pejabat pertanyaan Balai Polis Chabang 3 tersebut, terdapat dua orang wanita sedang membuat laporan polis mengenai kehilangan kad pengenalan. Saya diberitahu bahawa salah seorang wanita tersebut hilang kad pengenalannya setelah memberikan kepada petugas pondok panas BN untuk menyemak nama dalam daftar pemilih. Entah bagaimana tiba-tiba kad pengenalan tersebut boleh hilang begitu sahaja. Pelik bin ajaib...mungkin ada hantu atau toyol yang mengambilnya.

Manakala wanita kedua pula yang dalam keadaan menangis memberitahu polis bahawa beg duitnya telah dicuri sewaktu sedang bersolat di bilik gerekan UMNO. Semua barang-barang dalam beg tersebut termasuk kad pengenalan juga turut hilang. Ini lagi pelik, hantu pun boleh mendekati orang sedang solat ke?

Apalagi, Ahmad Rizal memberitahu mereka dalam loghat Kedahnya yang pekat " Itulah hangpa, masuk ke tempat hantu, sekarang dah kena curi dek hantu!"

Bila memikirkan keadaan ini, timbul pertanyaan dalam fikiran saya. SIAPAKAH SEBENARNYA HANTU???

ADAKAH ANDA MEMPUNYAI JAWAPANNYA??


No comments: