hasbunallah

hasbunallah

Thursday, December 3, 2009

Merintis Denai Sebuah Penyelesaian


Alhamdulillah...segunung syukur saya panjatkan kepada Allah s.w.t kerana telah mengirimkan 3 orang pemuda soleh berhati mulia yang sedar dan prihatin dengan masalah yang saya hadapi. Sama ada masalah pentadbiran Masjid at-Tawwabeen ataupun masalah cawangan.

Bermula dengan penetapan asas perbincangan kami sama ada untuk mencari kebenaran ataupun memperolehi kemenangan. Maka kami  bersetuju bahawa perbincangan ini adalah untuk mencari kebenaran. Kemudian kami juga bersepakat bahawa ukuran atau timbangan kebenaran itu dinilai dengan neraca al-Quran dan Sunnah.

Dalam pertemuan yang diadakan di Pejabat Adun Kelaboran itu kami masing-masing mencari punca masalah yang timbul dan saya sebagai manusia mengakui kesilapan saya serta saya pertahankan kebenaran yang saya yakini dengan ilmu saya. Yang haq itu tetap benar dan yang batil itu tetap salah.

Lagipun saya hanyalah manusia biasa yang tidak punyai sebarang kelebihan berbanding orang lain. Cuma saya telah ditakdirkan Allah s.w.t untuk memegang jawatan serta menanggung amanah yang agak berat ini. Tanpa pertolongan Allah dan bantuan dari 3 orang pemuda mulia ini, sudah tentu sukar untuk saya hadapinya sendirian.

Mungkin Allah memakbulkan doa yang saya rintihkan disetiap sujud mohonkan pertolonganNya disaat ini dengan mengirimkan 3 orang pemuda berhati mulia tersebut. Keprihatinan mereka terhadap masalah yang saya hadapi ini menjadikan bebanan yang saya pikul terasa sedikit ringan walaupun penyelesaiannya masih samar. Namun begitu saya tetap menaruh keyakinan dan harapan bahawa setiap usaha yang dimulakan dengan niat yang baik pasti akan dipermudahkan Allah.

Terima kasih saya ucapkan kepada ketiga-tiga pemuda soleh tersebut yang sudi mendengar rintihan hati saya dan kepada Saiful, penolong setiausaha pemuda dun yang sanggup bersengkang mata di Pejabat Dun Kelaboran menanti tamatnya perbincangan bagi merintis denai sebuah penyelesaian.

No comments: