hasbunallah

hasbunallah

Sunday, February 7, 2010

Dua Laporan Dalam Satu Hari


Hari ini, walaupun sibuk dan kepenatan dalam menunaikan amanah yang telah dipertanggungjawabkan, saya dan rakan-rakan dari Lajnah Undang-Undang & Hak Asasi Manusia (LUHAM) Dewan Pemuda Pas Negeri Kelantan telah berjaya membuat satu laporan polis terhadap sebuah blog yang telah menghina YAB Dato Tuan Guru Menteri Besar Kelantan di IPD Kota Bharu, Kelantan.

Blog tersebut telah menghina Tuan Guru dengan tulisan-tulisan dan gambar-gambar super imposed yang keterlaluan, menjijikkan serta melampau. Nampaknya pemilik blog tersebut seolah-olah tidak menghiraukan tatasusila serta adab. Laporan tersebut telah dibuat oleh Mejar (B) Mohamad bin Ibrahim selaku setiausaha keselamatan Pas Kelantan.

Manakala satu laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) juga telah dibuat selepas itu terhadap UMNO Kelantan kerana cuab untuk campur tangan mengenai pembahagian wang ehsan sedangkan mereka tidak layak untuk berbuat demikian serta tidak pernah diberikan kuasa oleh kerajaan negeri bagi mengadakan perbincangan dengan kerajaan pusat mengenai perkara tersebut.

Laporan tersebut telah dibuat di pejabat SPRM Negeri Kelantan, Tingkat 12 Wisma Persekutuan Kota Bharu.   

Berita berkaitan:
1. The Malaysian Insider

No comments: