hasbunallah

hasbunallah

Sunday, February 7, 2010

Munaqasyah Ucapan Dasar Presiden 2009


Pada 30/01/2010 Lajnah Penerangan Pas Kawasan Tumpat telah menganjurkan Munaqasyah Ucapan Dasar Presiden 2009 yang diadakan bertempat di Dewan Bunga Raya, Pantai Sri Tujuh, Tumpat.

Majlis ini telah dirasmikan oleh Timbalan Menteri Besar Kelantan, YB Dato Ahmad Yaacob merangkap Timbalan Pesuruhjaya I Pas Kelantan. Manakala perasmian penutupnya disempurnakan oleh YB Dato Paduka Husam Musa, Exco Kanan Kerajaan Kelantan.

Pembentangan ucapan dasar pula dilakukan oleh YB Dato Kamarudin Jaafar, ajk Pas Pusat merangkap Ahli Parlimen Tumpat. Semua dewan-dewan dijemput hadir. Saya selaku Ketua Penerangan Dewan Pemuda Pas Kawasan Tumpat (DPPKT) telah diberikan tanggungjawab untuk membentangkan kertas kerja dimajlis tersebut sebagai wakil DPPKT.

Saya telah mengambil masa beberapa hari untuk meneliti ucapan dasar YB Dato Seri Tuan Guru Presiden tersebut yang begitu dalam makna dan hasratnya. Hasilnya saya berjaya membuat khulasah menjadi 10 helai kertas kerja. Maha alhmadulillah, saya telah berjaya menunaikan amanah tersebut dengan pembentangan kertas kerja di majlis munaqasyah tersebut.  


No comments: