hasbunallah

hasbunallah

Sunday, May 24, 2009

Benarnya Sebuah Firasat


Hari Jumaat yang lalu, hati saya berdebar-debar menantikan keputusan Mahkamah Rayuan dalam kes Dua Menteri Besar Perak diumumkan. Internet pula asyik bermasalah sahaja ketika cuba mencari khabar-khabar yang tersebar dialam maya. Namun ketika saya hendak bertolak ke tempat kuliyah maghrib, jiran sebelah rumah saya bertanya: Macam mana Nizar boleh kalah?

Soalan tersebut tidak dapat saya jawab kerana saya tidak mempunyai sebarang maklumat mengenai keputusan Mahkamah Rayuan tersebut. Lalu saya layari internet melalui handset saya untuk mencari pengesahan dan jawapan. Dan ternyata, Mahkamah Rayuan telah membatalkan keputusan Mahkamah Tinggi yang mengisytiharkan bahawa Dato' Seri Ir NIzar Jamaluddin selaku MB yang sah.

Walaupun keputusan tersebut sudah dapat diagak sebelum ini, namun ia tetap membuatkan saya sedikit kecewa. Namun bila difikirkan kembali, ALLAH tetap akan membela orang yang benar. Tambahan lagi, pasukan peguam yang mewakili Nizar sudah memaklumkan bahawa mereka akan memfailakn rayuan di Mahkamah Persekutuan secepat mungkin.

Jadi kita tunggu sahaja keputusan Mahkamah Persekutuan pula nanti.




No comments: