hasbunallah

hasbunallah

Thursday, May 28, 2009

Gelagat Seorang Habib

Bila terkenang tentang anak saudara saya, Habib Ahmad pastinya saya akan tersenyum sendirian. Anak yang berumur dua tahun lebih itu amat memikat hati saya dengan gelagat keanakkannya. Antaranya ialah tatkala solat berjemaah bersama keluarga, ada ketikanya dia membaca ayat-ayat atau surah al-Quran dengan pelat dan telornya itu.

Lagi, dia amat sukakan kuih atau kek yang dibuat oleh isteriku yang dipanggilnya mama. Setiap kali kek yang diberikan kepadanya, dia akan bertanya: Kek mama buat ke?. Pernah suatu ketika dia membaling kek yang dibuat oleh uminya sendiri sambil berkata: Tak sedap!

Semasa Family Dinner baru-baru ini, dia sanggup tak makan nasi disebabkan nak makan kek sempena hari ibu yang dibuat oleh isteri saya. Sebab itulah setiap kali isteri saya membuat kek, pasti akan ada bahagian untuk Habib Ahmad.


Habib Ahmad yang cute sedang minum air

No comments: