hasbunallah

hasbunallah

Friday, August 14, 2009

Perginya Tak Kembali Lagi



al-Fatihah buat Allahyarham Ustaz Mohd Asri Ibrahim, vokalis kumpulan nasyid terkenal Rabbani yang meninggal dunia pada 13/08/2009. Beliau telah dilaporkan rebah sewaktu mengadakan rakaman program Syahadah musim kelima.

Saya meminati nasyid-nasyid yang beliau alunkan sejak saya berada di Maahad Muhammadi lagi. Saya membeli kaset-kaset nasyid yang ketika itu hanya berharga RM5 sahaja. Saya juga percaya semua peminat nasyid tanah air akan merasa kehilangan beliau tersebut. Seingat saya, kumpulan nasyid yang beliau pimpin telah memenangi banyak anugerah yang boleh kita banggakan. Beliau juga seharus dan sepatutnya dikenang seperti artis-artis yang telah berjasa.

Semoga Allah s.w.t merahmati roh beliau, menerima segala amal beliau, menempatkan roh beliau disamping para solehin dan dibangkitkan dengan darjah kemuliaan.

No comments: