hasbunallah

hasbunallah

Tuesday, August 18, 2009

Ya Allah..Bantulah Aku

Bila fikirkan mengenai tanggungjawab dan amanah yang akan dipersoalkan nanti di hadapan Tuhan Rabbul Jalil, rasanya saya tidak akan bersetuju untuk memegang jawatan Pengerusi Masjid at-Tawwabeen. Namun bila memikirkan untuk mengelak dari perpecahan dari kalangan para jemaah, saya terpaksa bersetuju demi mendamaikan pihak-pihak yang bertelagah.

Saya pun seperti buntu, kenapa jawatan yang tidak bergaji tersebut seolah-olah menjadi rebutan. Padahal ianya tidak memberikan sebarang habuan dunia pun untuk dibanggakan. Kenapalah kita masing-masing tidak bermuhasabah diri merenung niat hati kita sendiri. Tidakkah kita sedar apa sebenarnya tujuan hidup kita?

Ya Allah, aku bermohon kepadaMu akan pertolongan dan bantuan dalam menunaikan amanah ini. Ya Allah, leraikanlah kekusutan yang ada dan damaikanlah yang kepanasan. Ya Allah, aku hanyalah hambaMu yang terlalu lemah dalam menghadapi ujian ini. Janganlah Engkau biarkan aku sendirian melalui ujian ini. Ya Allah...Bantulah aku......

1 comment:

Fahmi said...

Harap abe dapat bersabar no... dgn org2 dah dewasa ni lagu ni lah.. nak kena jadi ala-ala diplomat gitu..