hasbunallah

hasbunallah

Saturday, August 22, 2009

Siapakah Yang Benar?

Bermula sejak hari penamaan calon Pilihan Raya Kecil N. 11 Permatang Pasir, pelbagai kenyataan dibuat oleh calon BN, Rohaizat Ibrahim dan juga para pemimpin BN/ UMNO mengenai calon mereka yang kena 'struck off' oleh Majlis Peguam Malaysia atas kesalahan pecah amanah.

Pada mulanya pihak BN/ UMNO menyatakan bahawa calon mereka itu hanyalah 'mangsa keadaan' kerana rakan kongsi calon tersebut yang sebenarnya melakukan perkara tersebut. Namun ia telah perjelaskan oleh Presiden Majlis Peguam, Ragunath Kesavan serta dijawab sendiri oleh bekas rakan kongsi calon BN, Yusri Ishak. Yusri juga turut mendedahkan bahawa beliau hanyalah mengurus dan menyelia firma guaman mereka di Ipoh sahaja, manakala Rohaizat pula menumpukan pengurusan firma di cawangan Butterworth.

Sekarang nampaknya Rohaizat kelihatannya tersepit dengan keadaan ini apatah lagi rayuannya ke Mahkamah Tinggi terhadap keputusan Badan Disiplin Majlis Peguam Malaysia yang membatalkan beliau dari senarai pengamal guaman telah ditolak. Selepas ini entah apa lagi 'defence' yang akan dibuat oleh Rohaizat dan BN dalam isu ini.

No comments: